2007/03/27

Detta om godisfria veckor

Idag har radiotrollet varit i konstant behov av godis. Det bestämde sig i ett svagt ögonblick förra veckan att det skulle sluta äta godis i veckorna. Hur många gånger har man inte sagt det? I går, måndag, gick det faktiskt bra. (Åt upp de fyra sista bilarna från tågresan upp till Stockholm bara... ) Idag tisdag har jag varit konstant sugen, men ändå stått emot. Glass räknas inte som godis! GB's nya Pepe är mumsig...
Kanske eventuellt kan jag klara detta. För jag föll inte för frestelsen. Åt en god smörgås med ost och gurka istället och tyckte det var gott.

Fast jag frossade i mig en påse popcorn ikväll. Jag har nog inte sån vidare karaktär egentligen... men popcorn är ju bättre än choklad och godis iallafall. Så jag är förlåten. Av mig själv.

Den här veckan säljer vi Ben & Jerry i multipack där jag jobbar. Köp två för 80 kronor. Och jag som inte har så mycket pengar. Men ändå. Det är Ben & Jerry. Mina kära vänner. Med tio kronors rabatt.
Ge mig!

Inga kommentarer: