2007/03/21

Detta om väder!

Halv-Otto säger:

Tänk vad lite sol genom persiennen kan göra för välbefinnandet. Eller att man bara ser en liten bit blå himmel när man slår upp trollögonen på morgonen. Idag ska jag promenera in till stan, gå på bilbiloteket och låna någon bra bok. Nu vill jag ha sol varje dag fram till sommaren, för det är så mycket skönare med sol. Sol, sol, sol och glatt fågelkvitter. Oj oj, så härligt!

Jag är väldigt sugen på nya skor. Drömde i natt att jag hittade ett par alldeles perfekta i ett skyltfönster. Precis lagom runda och bulliga och fina. Fast det blir nog inga nya skor... Trollplånboken är väldans tom. Så tråkigt...

Dags att borsta gaddarna, klä på mig och spatsera in till stadens gator och torg. Igår tog jag en härlig promenad runt stora kyrkogården, där kan man gå på nya små vägar varje gång. Trevligare än att gå bland bilar och annan trafik. Rekomenderas!

Detta om detta!

Inga kommentarer: