2007/03/22

Detta om matte.

Halv-Otto säger:
9350 - 8500 = inga nya skor för radiotrollet
9350 - 8500 = inga utsvävningar
9350 - 8500 = för lite pengar
9350 - 8500 = tråkiga utgifter

Okej... så här är det. Den här månaden kommer jag får räkna med att leva på ungefär tjugo kronor om dagen. När jag tänker på det på det ena sättet, så känns det okej. Mat på jobbet är inga problem för tjugo kronor. Mina tänder och min trollmage kommer må bättre eftersom jag inte kan köpa något godis. När jag tänker på det andra sättet är det tråkigare. Ingen B&J chunkey monkey på fredagskvällen. Inget biobesök med trollkompisen. Inget blodsockerhöjande på vägen hem från jobbet för att sambotrollet ska slippa få ta allt som radiotrollet bär omkring på för att han råkar vara i närheten. Så mestadels är det för jävla tråkigt... Blir en lång, lång månad.

Ps. Fast några av utgifterna är ju rätt bra ändå. Hyran gör ju att jag får bo här, bredbandet gör att jag kan blogga när jag vill och uppehålla mina kontakter. Gymkortet gör ju att jag blir ett fint radiotroll till Greklandsresan som också är en utgift. Radiotrollets mamma ska ha sina pengar och det fina rosa plastkortet ska också få lite mat. Så kanske kan det gå bra ändå. Om sambotrollet handlar mat åt radiotrollet förstås. Vi håller tummarna att troll liksom katter landar på tassarna.
Ds.

Inga kommentarer: