2007/04/01

Detta om vårsol

Hel-Otto och Halv-Otto säger:

"När gäddorna leka i vikar och vass, och sola' går ner bakom Sjöbloms dass, ja då är det vååår!"
Eehrm.. ja. Just det. Det är vår nu. Så himlans varmt och skönt så radiotrollet blir alldeles lycklig. Fast det är inte varmt på kvällen än... Brrr vad det var oskönt att gå hem från jobbet. Jobbat hela helgen, sena kvällar både lördag och söndag. Och snart är det pjosk. Oj oj vad alla ska äta sig feta... På ägg och sill i dill och allt annat (?) som hör pjosken till. Själv tänkte jag fira måttfullt, kanske lagar jag och sambotrollet mat på lördagskvällen och byter ett litet pjoskägg. Pjosk känns inte så himla speciellt. Faktiskt.

Idag har radiotrollet syndat, men samtidigt insett att det är mer hälsosamt än många andra, genom att äta lösviktsgodis för den stora summan av 5 och femti. Inte farligt mycket ändå om jag får säga det själv. Och suget är faktiskt inte så hysteriskt heller, som det skulle kunna vara. Ganska imponerad av mig själv. *klappa sig själv på huvudet* Och nej, det är faktiskt inget april-skämt. Radiotroll skämtar aldrig om godis.

Sambotrollet och radiotrollet har städat idag, så lägenheten är alldeles fin. Fast det är lite disk i köket. Igen. I mitt nästa liv ska jag ha diskmaskin.

Detta om detta.

Inga kommentarer: